No comments yet

Muzeja apmeklējums projekta ietvaros “Nāc muzejā”

Norises vieta “Rīgas Birža”. 11.10.2017 pīkst. 13.50
Piedalās- 3. klase. Pedagogi – D.lzotova. B.Pika.
Muzejā mūs sagaidīja radošā komanda kura vadīja šo pasākumu. Bērnus iepazīstināja ar Rīgas Biržas muzeju un devāmies apskatīt ārzemju mākslas nodaļu, sākot ar senās Ēģiptes mākslu un vēsturi.
Tikām ielaisti apskatīt mūmiju, kura tiek turēta speciālā telpā ar noteiktu uzglabāšanas temperatūru.
Varēja uzdot jautājumus par seno Ēģipti. Katram bērnam bija vienkāršāki vai sarežģītāki jautājumi, bet visvairāk zinātkāra bija Nameda.
Vienai no muzeja darbiniecēm bija līdzi “burvju somiņa”, kurā atradās miniatūras eksponātu kopijas. Varēja aptaustīt un rokā paturēt senās Ēģiptes dievības un Kaķa mūmijas atveidojumu, par ko bērni bija lielā sajūsmā.
Tālāk devāmies aplūkot seno austrumu mākslu, tautas tērpus un sadzīves priekšmetus.
Aizkavējāmies pie Indiešu mākslas stenda, jo bērniem bija dažādi jautājumi par Indiešu dievībām.
Tad devāmies cauri ārzemju glezniecības ekspozīcijai aplūkot skulptūras. Bērniem izdalīja baltus cimdus, viņi varēja aptaustīt figūras un izteikt savas domas. Tas īpaši patika mūsu bērniem kuri ir vājredzīgi un neredzīgi.
Turpinājumā devāmies uz radošo darbnīcu, kur piedāvāja pašiem pagatavot sāls mīklu, ko visi ar lielu prieku arī darīja. Muzeja darbiniece deva uzdevumu katram bērnam no mīklas izveidot figūriņu par tēmu – kas visvairāk man patika muzeji’. Bērni rūpīgi strādāja un pēc tam varēja figūras izkrāsot. Arī skolotāja veidoja savas figūras.
No bērnu darbiem izveidoja izstādi. Nameda uztaisīja Neske (Japāņu dievības) Lilija Indiešu dievības figūriņu, Paula izveidoji mūmiju, Danielai- skaists Taizemes veiksmes tīģeris.
Pār mūsu bērnu darbošanos bija pozitīvas muzeju darbinieču atsauksmes par Namedu, kura vēlējās uzzināt par visu sīkāk, uzdodot 4 jautājumus.
Veicot šo darbu mūsu skolas audzēkņi bija uzskatāmi daudz aktīvāki parasto skolu audzēkņi, kuri pārsvarā sēdēja mālā.
Vēl mājup braucot, bērni bija patīkami pārsteigti par redzēto, dzirdēto un padarīto.

Muzeja apmeklējums attēlos:

Skolēni pulcējas pie ieejas muzejā.

Bērni apskata eksponātus.

Meitene cimdos aptausta muzeja eksponātu.

Muzeja darbiniece ar bērniem gatavojas veitot figūras.

Vairāki bērni strādā ar figūru pagatavošanas materiālu.

 

 

 

 

Skip to content