Komentāru nav

“Nāc muzejā!” Rīgas Biržā

2025./2026. mācību gadā 5. un 6.klašu skolēni kopā ar skolotājām Jeļenu Strodi un Baibu Piku piedalās Latvijas Nacionālā mākslas muzeja (LNMM) izglītojošajā programmā bērniem un jauniešiem “Nāc muzejā!”. Izglītības programma veidota ar mērķi veicināt iekļaujošas sabiedrības attīstību, rosināt empātiju, sapratni un sadarbību. Programmas ietvaros tās dalībnieki – vispārējo un speciālo izglītības iestāžu skolēni – gūst ne tikai sasaisti ar mākslas un kultūras vidi, bet arī iespēju iepazīt un labāk izprast savus vienaudžus ar dažādām pieredzēm un vajadzībām.

Izstādes afiša Skolēni biržā, kurā gide stāsta.

4.novembrī mākslas muzejā “Rīgas Birža” satikās Rīgas Strazdumuižas vidusskolas 5.-6.kl. skolēni ar Rīgas Katoļu ģimnāzijas 5.-6.kl. skolēniem, lai kopīgi iepazītu muzeja ekspozīciju un piedalītos radošajā darbnīcā. Tikšanās sākas no iepazīšanas spēles, kurai sekoja izstādes “Nospiedumi un saknes. Anatolija mūsdienu Turcijas mākslā” apskate. Izstāde tapusi sadarbībā ar Turcijas Republikas vēstniecību Latvijā un apvienoja divpadsmit nozīmīgus Turcijas māksliniekus, kuru darbos atspoguļojās bagātīgā Turcijas kultūra un tradīcijas. Skolēni uzzināja vairāk par mākslinieku radošo rokrakstu, krāsu simboliku un dažādajiem izteiksmes līdzekļiem, lai vēlāk varētu pildīt radošus uzdevumus, iedvesmojoties no redzētā.

Skolēni un skolotājas ienākušas muzejā.

Skolēni sastājušies pie izstāžu stendiem.

Radošās darbnīcas laikā skolēni, izmantojot dažādas mākslinieciskās tehnikas -zīmēšanu, kolāžu, aplikāciju, gleznojumu u.c., izstrādāja divus mākslas fragmentus: vienu, kas atspoguļoja Turciju, un otru, kas simbolizēja Latviju.

Zēns ar balto spieķi stāv pie lielas gleznas. Skolēni radošajās darbnīcās.

Darbnīcas noslēgumā visi individuālie darbi tika apvienoti vienā kopīgā mākslas paklājā, simbolizējot kultūru saikni, draudzību un vienotību. Skolēni prezentēja savus fragmentus, stāstot, kāpēc izvēlējušies konkrētās krāsas, simbolus un materiālus, kā arī, ko šie darbi viņiem nozīmē. Šādi veidojās kopīgs mākslas darbs, kas vienlaikus atspoguļoja katra skolēna individuālo redzējumu un grupas kopīgo radošo garu.

Pēc muzeja apmeklējuma devāmies atpakaļ uz skolu un pa ceļam apskatījām vienu no nozīmīgākajiem Latvijas valsts simboliem – Brīvības pieminekli. Tā bija brīnišķīga iespēja pārrunāt Latvijas vēsturi, brīvības un neatkarības nozīmi, kā arī sajust sevi kā Latvijas daļu.  Taču visvērtīgākais bija tas, ka mūsu neredzīgie skolēni Rodrigo un Deivids varēja sataustīt taktilo Brīvības pieminekļa miniatūru, īpaši paredzētu neredzīgiem cilvēkiem. Šī pieredze ļāva viņiem sajust pieminekļa formu un detaļas, padarot vēsturisko un kultūras pieredzi taustāmi pieejamu un īpaši personisku.

Solēni radošās darbnīcās veido ar plastilīnu, muzeja dariniece palīdz zēnam. Skolēni strādā radošās darnīcās, viena meitene piecēlusies kājās.

Diena bija piepildīta ar radošumu, jauniem atklājumiem un pozitīvām emocijām. Skolēni ne tikai attīstīja savas mākslinieciskās prasmes, bet arī iemācījās sadarboties, izteikt viedokli, saskatīt kultūru skaistumu un daudzveidību, ieskatīties Latvijas vēsturē un sajust sevī Latvijas patriota garu.

Skolēnu darbi nolikti priekšplānā. Pieci skolēni pie brīvības pieminekļa.

Teksts un foto: Jeļena Strode

Skip to content