Komentāru nav

Projekts “Latvijas skolas soma”

“Latvijas skolas soma” ir lielākā valsts simtgades dāvana vairāk nekā 200 000 Latvijas bērniem un jauniešiem. Sākot ar 2018. gada septembri, tās ietvaros ikvienam mūsu valsts skolēnam tiks nodrošināta iespēja izzināt un klātienē pieredzēt Latvijas kultūras un dabas vērtības, iepazīt dažādos laikos Latvijā radītās inovācijas un uzņēmējdarbības veiksmes stāstus.

Programmas mērķis ir nodrošināt Latvijas skolas vecuma bērniem un jauniešiem valsts garantētās izglītības iegūšanas ietvaros iespēju klātienē pieredzēt Latviju, izzināt un iepazīt Latvijas vērtības, kultūrtelpu un attiecības dinamiskā un jēgpilnā darbībā, tādējādi spēcinot piederības sajūtu un valstisko identitāti.

 

19. septembrī septīto klašu skolēni projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Pūres dārzkopības izmēģinājumu staciju un Šokolādes muzeju. Ekskursija ar meisterklasi bija alternatīvā mācību stunda dabaszinību jomā.

26. septembrī 10.-11. klases skolēni apmeklēja K. Ulmaņa – pirmā Valsts Ministru prezidenta piemiņas muzeju ,,Pikšas “ un Jelgavu.

3. oktobrī 1.-4. klašu skolēni apmeklēja Tērvetes dabas parku. Ekskursija bija kā alternatīvā mācību stunda Latvijas dabas izziņas jomā saistībā ar “Latvijas skolas somu”.

19. oktobrī 12. klases skolēni apmeklēja Latvijas Nacionālajā vēstures muzejā izstādi “Latvijas gadsimts”. Izstādes apmeklējums bija alternatīva stundas Latvijas vēstures posmiem.

 

Interaktīvā nodarbība Motoru muzejā (2018. gada 2. novembris)

Strazdumuižas internātvidusskola- attīstības centrs vājredzīgiem un neredzīgiem bērniem no 2018. gada septembra ir iesaistījusies iniciatīvā „Latvijas skolas soma”.

Dienas ir dažādas, saulainas un pelēkas, jautras un skumjas. 2. novembra rīts bija gaišs un priecīgs, jo mēs 8. klases audzēkņi kopā ar klases audzinātāju devāmies ekskursijā uz Motormuzeju.

Kad izkāpām no 15. autobusa, ieraudzījām lielu, modernu ēku. Dinārs visiem pastāstīja, ka ēka vizuāli atgādina automašīnas radiatoru. Jaunā ēka tiešām bija iespaidīga. Motormuzejā mūs sagaidīja draudzīgs gids, ar kuru kopīgi devāmies uz pirmo nodarbību.

Mums tika parādīta prezentācija par elektrību un gaisu, kam sekoja praktiska nodarbība, no dažādiem spārnu modeļiem bija jātaisa vēja ģeneratori. Kad spārni tika uztaisīti, pielikām tos pie rotora un pārbaudījām to spēku. Pēc pārbaudes secinājām, ka ģeneratori darbojas ar dažādu spēku. Sapratām, ka ģeneratori ražo elektrību, pie tam, jo milzīgāki ģeneratora spārni, jo lielāku enerģijas daudzumu tiem būtu jāražo, taču veiktajā eksperimentā izrādījās, ka ātrāk griežas ģeneratori nevis ar lielākajiem spārniem, bet gan tie, kuri precīzāk izgriezti un salīmēti. Šoreiz tie bija Gundara un Jakova veidotie vēja ģeneratora spārni. Sapratām, ka darbs jāveic rūpīgi, kvalitāte ir ļoti nozīmīga jebkurā darbā. Eksperimentējot svarīgi bija gan uzzināt kaut ko jaunu – veidojot, pētot, spriežot, secinot – gan gūt pozitīvas emocijas no kopā būšanas un darbošanās.

Otrajā nodarbībā gatavojām atlēcošo bumbiņu. Bļodiņā likām divas karotes līmes, pievienojām krāsvielu, tad glāzē pievienojām boraku ar ūdeni, visu sajaucām kopā. Nospiežot lieko ūdeni, katrs no klases biedriem ieguva zilu vai zaļu atlēcošo bumbiņu, atkarībā no izvēlētās krāsvielas, ko kā suvenīru katrs ņēmām līdzi. Šajā brīdī jutāmies kā īsti pētnieki.

Mums bija dota iespēja apmeklēt arī muzeja automobiļu ekspozīciju. Bija sajūta, ka nokļūstam citā laikā, tālā pagātnē. Ieraugot pirmo automobili, kuram bija trīs riteņi, sākumā domājām, ka tas ir velosipēds. Uzzinājām, kā attīstījusies auto vēsture pasaulē un Latvijā. Tagad zinām, ka sākot būvēt leģendārās automašīnas „Ford”, sāk attīstīties mašīnbūve, mašīnas sāka ražot lielā skaitā, tās sāka iegādāties iedzīvotāji visā pasaulē. Tāpat noskaidrojām visu par automašīnu dzinēju veidiem. Jauki, ka muzejā bija arī dažādas interaktīvās lietas, piemēram, ikkatrs varēja izbaudīt, kā strādā ātrumkārba, bija piedāvātas spēles planšetēs, piemēram, vienai mašīnai varēja mainīt izskatu, tur bija arī autobuss, kurā varēja iekāpt un sajust, ka it kā tas brauc pa īstam. Vislielākais prieks neredzīgajiem bērniem bija, ka viņiem iedeva cimdus un dažas mašīnas ļāva aptaustīt, ko viņi ar lielāko prieku darīja. Jauki, ka Latvijā ir tik moderni muzeji.

Pateicoties projektam „Skolas soma”, mēs mācījāmies darot. Kopīgi guvām pozitīvas emocijas, eksperimentējām, pētījām, secinājām, sadarbojāmies un uzzinājām daudz ko jaunu. Gaišais un priecīgaais novembra rīts bija pārvērties dzīvespriecīgā un rosīgā novembra dienā, un mēs draudzīgā noskaņojumā varējām doties mājup.

 

Kinofilmas “Paradīze 89” apmeklējums

Projekts “Latvijas skolas soma” sniedz mums iespēju apmeklēt dažādus kultūras pasākumus saistītus ar Latvijas simtgadi.
5. klases skolēni ar klases audzinātāju L. Zvirbuli 7. novembrī devās uz kinoteātri “Bize” noskatīties filmu “Paradīze 89”.

Skolēni uzzināja par pārmaiņām Baltijas valstīs, par tā laika politisko stāvokli. Saprata “Baltijas ceļa” nozīmi, kad cilvēki sadevās rokās visās trijās Baltijas valstīs, apvienojās cīņā par brīvību.

Skolēnus izbrīnīja veikalu tukšie plaukti un rindas pēc precēm, kad tās tika pievestas.
Pēc šīs filmas noskatīšanās skolēniem radās daudz jautājumu par pagājušajiem laikiem, kurus turpināja apspriest mācību procesā.

Komentāri ir slēgti.

Turpinot lietot šo lapu, Jūs piekrītiet sīkdatņu vākšanai. vairāk informācijas

Lai uzlabotu lapas funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot lietot šo lapu, Jūs piekrītiet sīkdatņu vākšanai.

Aizvert