No comments yet

Žurnāls “Rosme” 2024. g. Nr.12 Dzintra Pokule “Orientēšanās un mobilitātes diena”

Dzintra Pokule, Rīgas Strazdumuižas vidusskolas – attīstības centra izglītības metodiķe

Patstāvības apgūšana jebkurā jomā ir viens no svarīgākiem uzde­vumiem cilvēku ar redzes traucē­jumiem izglītošanā. Jebkuram no mums ir skaidrs, ka izzinot, iepazīs­tot, izpētot, noskaidrojot, saprotot un praktizējot var sasniegt rezultā­tu, taču, lai rezultātu sasniegtu cil­vēki ar redzes traucējumiem ir ne­pieciešams lielāks atbalsts un laiks – reizēm jāizvēlas citas metodes. Veiksmīgai skolēnu ar redzes trau­cējumiem iekļaušanai sabiedrībā, viens no ļoti svarīgiem uzdevumiem ir mācīšana patstāvīgi pārvietoties.

Attēls no žurnāla - skolēni pie autobusa durvīm.

Protams, ka jebkurš, kas neatkarīgi no citiem var izmantot sabiedrisko transportu, ir liels ieguvējs, jo tas ne tikai liek justies pašpārliecināti, bet ļauj, neatkarīgi no citiem, nokļūt vē­lamajā vietā.

28. novembrī, jau trešo reizi, Rī­gas Strazdumuižas vidusskola «Orientēšanās un mobilitātes die­nas» ietvaros sadarbībā ar SIA «Rī­gas Satiksme», organizē pasākumu.

Aktivitātes mērķis: skolēni ar redzes traucējumiem iepazīstas ar autobu­su un trolejbusu izkārtojumu, piln­vērtīgi izzina transportlīdzekļus – kā atveras durvis, kā un kur validē e-talonu. Kurā vietā jāspiež durvju atvēršanās poga, kā saprast, vai pietura, kurā jāizkāpj ir īstā un kā zināt, ka transport­līdzeklis, kurā ir jāiekāpj, ir pa­reizais.

Sarunā ar SIA «Rīgas Sa­tiksme» pārstāvjiem skolēni iegūst interesējošu informāci­ju par dažādiem pieejamajiem pakalpojumiem, piemēram, kā rīkoties, ja transportlīdzeklī aizmirstas personīgās man­tas, kur vērsties pēc palīdzī­bas utt. Tāpat skolēni uzzināja, kas ir pietura pēc pieprasīju­ma, izvērtēja SIA «Rīgas Satiksme» mobilās aplikācijas pieejamību cil­vēkiem ar redzes traucējumiem.

Skolēni ar prieku apmeklē «Orien­tēšanās un mobilitātes dienas» pasākumus un izprot to nepiecieša­mību. Paldies par jauko iespēju! Novērtējam SIA «Rīgas Satiksme» pārstāvju ieinteresētību un atsaucī­bu.

Lasīt rakstu

Skip to content