No comments yet

Sadarbība ar Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju

Arī šajā mācību gadā notiek produktīva sadarbība ar Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju. Vairāki skolas pedagogi iesaistījušies  kursa bloka “Redzes traucējumi” realizēšanā kā lektori.

Kuras blokā ir divi studiju kursi:

  • izglītības procesa nodrošināšana bērniem ar redzes traucējumiem/ providing educational services to children with vision disorders
  • bērni ar redzes un kompleksiem traucējumiem  /children with vision and complex disorders
  1. studiju kursa mērķis – iepazīstināt studentus ar speciālās psiholoģijas bērniem ar redzes traucējumiem vispārīgajiem jautājumiem, tās uzdevumiem un metodēm. Radīt priekšstatu par kognitīvās, valodas, sociālās un personības attīstības īpatnībām cilvēkiem ar redzes traucējumiem, iepazīstināt studentus ar redzes traucējumu specifiskajām īpatnībām un to ietekmi uz mācību procesu bērniem ar dažādas smaguma pakāpes redzes traucējumiem. Studiju kursā tiks dota iespēja apgūt funkcionālās redzes izpētes paņēmienus un iegūto rezultātu interpretāciju ar mērķi pielāgot mācību procesu katra izglītojamā ar redzes traucējumiem specifiskajām vajadzībām. Īpaša uzmanība tiks pievērsta praktiskai izpētes darbībai un konkrētu mācību līdzekļu pielāgošanai individuāliem izglītojamajiem.
  2. studiju kursa mērķis – iepazīstināt studentus par bērnu ar redzes un kompleksajiem traucējumiem iekļaušanu un iesaistīšanu  mācību procesā. Studiju kursā studentiem tiks dota iespēja iepazīties ar agrīnās rehabilitācijas nodrošinājuma iespējām, sociālo prasmju attīstīšanu un pilnveidošanu, socializēšanos, multisensoro stimulēšanu bērniem ar redzes un kompleksajiem traucējumiem. Ieskats kā pilnveidot komunikācijas prasmes, matemātiskos priekštatus un attīstīt valodu. Individuālā darba nozīmīgums un mācību materiālu daudzveidība bērniem ar redzes un kompleksajiem traucējumiem. Individuālā plāna sastādīšana un attīstības dinamikas veidošana un izvērtēšana.
Skip to content