Komentāru nav

Žurnāls “Rosme” 2025. g. Nr.11 Dzintra Pokule “Metodiskā diena Viduskurzemes pamatskolā attīstības centrā”

21. oktobrī Rīgas Strazdumuižas vidusskolas- attīstības centra metodiķu komanda piedalījās Viduskurzemes attīstības centra organizētajā Metodiskajā dienā. Tikšanās mērķis- bagātināt metodisko darbu, iedvesmoties vienam no otra un stiprināt sadarbību. Attīstības centru pārstāvju tikšanās laikā tika prezentēts pārskats par centru izstrādātajiem metodiskajiem materiāliem, to pielietojumu. Katrs attīstības centras dalījās ar savu vienreizējo un unikālo pieredzi.

Metodiskajā dienā piedalījās 7 attīstības centri, un varēja redzēt, ka attīstības centri arvien biežāk izmanto radošas un inovatīvas pieejas. Īpaši tika izcelti digitālie resursi un metodiskie materiāli un to pielietojums.

Rīgas Strazdumuižas direktora vietniece metodiskajā darbā Airita Buša iepazīstināja klātesošos ar strukturētu prezentāciju/pārskatu par attīstības centra izstrādātajiem metodiskajiem materiāliem. Viņa pastāstīja, kāds ir metodisko materiālu izstrādāšanas mērķis, kādi ir materiālu veidošanas pamatuzdevumi un kādi principi tiek ievēroti, veidojot metodiskos materiālus Rīgas Strazdumuižas vidusskolā-attīstības centrā. Tāpat vērsa uzmanību, kādos pedagoģiskos virzienos tiek izstrādāti materiāli, kas ir mērķauditorija un kur materiālus var atrast. Materiāli atrodami interneta vietnē strazduskola.lv.

Žurnāla Rosme vāks uz kuru trīs mūsu darbinieces - Dzintra, Airita un Terēza.

Katrs attīstības centrs dalījās ar trim praktiski izmantojamiem metodiskiem materiāliem. Par mūsu skolas- attīstības centra materiālu veidošanu gan Braila rakstā, gan 3D un 2D tehnikā, par to pielāgošanu un, īpaši, šoreiz par emocijzīmju izmantošanu un izpratnes mācīšanu neredzīgiem lietotājiem, ko izmanto dažādās valodās, dalījās izglītības metodiķe Terēza Landra.
Savukārt Airita Buša dalījās ar sev tīkamu metodi, ko izmanto darbā ar bērniem ar redzes un kompleksiem traucējumiem- multisensoro stimulēšanu, kur maņu aktivizēšanai tiek izmantoti dažādi resursi- skaņas, taustes, dažādas taktilās sajūtas, garšas, vibrācija, vēja pūsma, siltums, vēsums, mitrums u.c. Tādā veidā tiek veicināta ķermeņa apzinātība, veidā sagaidītas atbildes reakcijas, uzlaboots emocionālais līdzsvars, rosināta reakcija uz apkārtējo vidi un citiem cilvēkiem. Tika demonstrēts praktisko rīku komplekts.

Izglītības metodiķe Dzintra Pokule klātesošos iepazīstināja par didaktisko spēļu izmatošanu mācību procesā un brīvajā laikā. Viņa uzsvēra, ka didaktiskās spēles cilvēkiem ar redzes traucējumiem ir mācību, attīstības un iekļaušanas instruments. Tās palīdz kompensēt redzes trūkumu, attīstīt citas maņas, stiprināt pašapziņu un veicina sociālo iekļaušanos.
Lai skolēni ar redzes traucējumiem varētu izmantot spēles un gūtu līdzvērtīgu pieredzi ļoti daudzas no spēlēm ir jāpielāgo. Tā kā skolēni ar redzes traucējumiem nespēj novērot, atdarināt un apgūt spēlēšanās modeli patstāvīgi, spēlēšanās ir jāapgūst pedagoģiski vadītā procesā. Tika demonstrēta spēle „Domino” un „Loto”, ko apgūstot, tiek ievērots pēctecības princips ,virzoties no konkrētā uz abstrakto.

Paldies citu attīstības centru kolēģiem par piedāvāto ieskatu viņu izveidoto metodisko materiālu klāstā! Paldies Viduskurzemes attīstības centram par iespēju būt klātesošiem un viesmīlīgo uzņemšanu!

Šis pasākums apstiprināja, ka mums ir daudz resursu un zināšanu, ar ko dalīties.

Žurnāla Rosme vāks

Lasīt rakstu

Skip to content